kaart ijsland

kaart ijsland
rondje ijsland

zondag 20 april 2014

ZIN!


Het begint nu echt op te schieten! Nog maar tien dagen werken! Remko nog even een paar dagen naar Londen, met de familie Iris haar 13e vejaardag vieren, en dan....

Maandag 12 mei, op naar IJsland! Vanaf het vliegveld worden we naar het camperverhuurbedrijf gebracht, waar een tweepersoonscamper voor ons klaarstaat. En in tweeeneenhalve week hopen we een prachtig rondje over het eiland te maken.

Al een tijdje hou ik het ijslandse weerbericht in de gaten, zo ook de voorspellingen ten tijde van ons verblijf aldaar. Mijn hoop is dat het voorjaar ook op IJsland vroeg inzet. Uiteraard heb ik mij ter voorbereiding ook verdiept in het ijslandse klimaat en maak mij weinig illusies qua lente/zomerweer, maar uit de voorspellingen (max tussen de 9 en 12 graden, geen nachtvorst meer) putte ik toch hoop. Misschien een paar dagen mijn winterjas kunnen verruilen voor een winddicht jack!

Inmiddels ook tijd om eens naar de wegcondities te kijken. De ijslanders hebben hiervoor een fantastische site (in het engels!) waarop duidelijk de nog afgesloten wegen staan aangegeven en de goede, gladde, extreem gladde en besneeuwde, doch open wegen. Tevens kun je kijken naar live webcambeelden. 

En dat was schrikken! Niks geen tekenen van een vroeg voorjaar. Niks geen vers groen. Sneeuw, sneeuw en nog meer sneeuw! Weg hoop....

Maar minder zin om te gaan? Nee, dat zeker niet! Ik zie ons campertje al staan, midden in een besneeuwd veld. Ook tof! Daarnaast kan er een hoop gebeuren in drie weken. Dus nog steeds heel veel ZIN!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten